Loading…

Mechanik do Rowerów Warszawa

Mobilny Mechanik do Rowerów w Warszawie
Kontakt

Głęboko rozładowana bateria roweru elektrycznego – co zrobić gdy ładowarka nie wykrywa baterii?

Poprzedni film: https://youtu.be/XDEKG9RXJ9U

W tym filmie pokażę jak można zdiagnozować baterię Li-ION czyli litowo jonową (litowo-jonową), która została głęboko rozładowana/wyładowana przez niską temperaturę lub prąd pobierany z baterii przez BMS (Battery Management System – system zarządzania baterią, który odpowiada za poprawne ładowanie wszystkich ogniw z osobna – balansuje on napięcia każdej sekcji (balanser) oraz kontroluje prąd ładowania i zabezpiecza baterię przed zbyt mocnym rozładowanie/wyładowaniem przez użytkownika).

Często jest tak, że po jeździe użytkownik zostawia pustą baterię w sprzęcie jakim na przykład może być rower elektryczny, hulajnoga elektryczna, skuter miejski czy chociażby auto zabawka dla dziecka na akumulator/baterię.

Jeśli nie posiadamy odpowiedniego sprzętu to można próbować „obudzić baterię” ładowarką fabryczną – podłączając ją bezpośrednio pod plus i minus wyjścia z baterii. Jest to też dobre rozwiązanie gdy bateria jest nierozbieralna czyli nie mamy możliwości otwarcia obudowy baterii bez jej zniszczenia (np. gdy bateria jest klejona lub zgrzewana ultradźwiękowo).

W filmie pokażę też metodę, polegającą na podawaniu 4.2V z ograniczeniem prądowym np. do 1A aby „pobudzić” poszczególne sekcje pakietu (ponieważ szeregowo łączymy ogniwa 18650 aby podnieść napięcie przy czym prąd pozostaje ten sam, jakie może wygenerować każde ogniwo oraz łączymy ogniwa równolegle i przy zachowaniu tego samego napięcia wzrasta wydajność prądowa bo każde ogniwo „dodaje” swój prąd do ogólnej wydajności) w tym przypadku mamy pakiet 4P10S lub 10S4P czyli z angielskiego P = Paralel czyli równolegle oraz S = Series czyli szeregowo.
Na filmie bateria ma 10S czyli 10 szeregowo ogniw 4,2V co daje 42V na pełnej baterii i 36V „na pustej baterii”. Oraz aby zwiększyć prąd każda sekcja ma 4 ogniwa równolegle czyli 4R aby ich możliwości prądowe były cztery razy większe niż pojedynczego ogniwa – stąd 10S4P.

Ogólnie jak się okazało na końcu filmu niestety – jedna sekcja padła w taki sposób, że „nie miała w ogóle apetytu na prąd” czyli dana sekcja „nie chciała się ładować”. Więc pozostaje albo wymiana ogniw na nowe, o zbliżonych parametrach i stanie zużycia względem siebie albo kupno nowej baterii.

Pozostałe ogniwa można by odzyskać i próbować je naładować do 4,2V i może jeszcze by były w miarę sprawne (na przykład połowa pojemności i mniejsza wydajność prądowa), ja takie ogniwa (bo najczęściej pada jedna sekcja) zbieram do kartonów i wykorzystuję do mniej wymagających projektów 🙂

Jeśli doczytałeś do końca opis napisz w komentarzu „lubię majsterkować” 🙂

No i zapraszam na film oraz komentowanie!

Mam dla Was kod rabatowy: TYTUS5
5% rabatu na cały asortyment z wyjątkiem kategorii „Przewody rozruchowe i zaciski” na oba sklepy:

www.e-moto.pl
www.sklep.akubiz.biz

Świat Akumulatorów Szczecin
Gryfińska 106 – tel. 609 302 803
Santocka 42 – tel. 609 309 969

Mobilny serwis akumulatorów z dojazdem na terenie Szczecina i okolic
tel. 505 135 136
Pon-Pt: 7-22
Sob-Nd: 7-20

e-mail: rzezbiarz.tytus@gmail.com
Instagram: www.instagram.com/rzezbiarz.tytus

#mrAkumulator #Tytus #Rzeźbiarz

Pobrane z Youtube Naprawa Rowerów – Konserwacja i Naprawa Rowerów – Najlepszy Sklep Rowerowy w Warszawie | Dojeżdżający do pracy, który pracuje jako mechanik rowerowy. Fachowa konserwacja i naprawa rowerów. Serwis rowerów elektrycznych. Mobilny Serwis Rowerowy. Najlepszy serwis rowerów elektrycznych w Warszawie.

Osoba, która dojeżdża do pracy, a także pracuje jako naprawa rowerów. Rowery są poddawane specjalistycznym pracom konserwacyjnym i naprawczym. Serwis rowerów elektrycznych. Mobilny Serwis Rowerowy. Największy serwis rowerów elektrycznych w całej Warszawie.

Danie klientom możliwości dostarczenia ich rowerów elektrycznych bezpośrednio pod ich drzwi. Oferujemy konserwację rowerów elektrycznych, a także naprawy, serwis i ocenę rowerów naszych klientów. Pod uwagę wzięto Warszawę i tereny bezpośrednio ją otaczające. Mechanik z uprawnieniami, który specjalizuje się w rowerach elektrycznych. Zapewnienie alternatywy dla usługi roweru elektrycznego „od drzwi do drzwi”. Zajmujemy się konserwacją, naprawą, serwisem i przeglądami rowerów elektrycznych. Warszawa i tereny bezpośrednio ją otaczające. Mechanik z uprawnieniami specjalizujący się w rowerach elektrycznych. Serwis Rowerowy Warszawa | Mechanik do Rowerów z Dojazdem. Profesjonalny serwis rowerowy Serwis e-bike Mobilny Serwis Rowerowy. Naprawa rowerów elektrycznych Warszawa.

Serwis rowerów elektrycznych z opcją door to door. Naprawiamy, serwisujemy, przeglądamy i konserwujemy rowery elektryczne. Warszawa i okolice. Mechanik rowerów elektrycznych z dojazdem. Mechanik rowerowy, który również dojeżdża do pracy w najlepszym warszawskim warsztacie rowerowym. Rowery są fachowo serwisowane i naprawiane. Wypożyczalnia rowerów elektrycznych. Usługa transportu rowerów. Najlepsze miejsce na naprawę Twojego roweru elektrycznego w Warszawie.

Osoba, która dojeżdża do pracy rowerem i zarabia na życie naprawiając rowery. Profesjonalny serwis i naprawy są dostępne dla rowerów. Wypożyczanie rowerów elektrycznych. Wygoda mobilnego sklepu rowerowego. To czołowy warszawski serwis rowerów elektrycznych.

Klienci mogą otrzymać swoje nowe rowery elektryczne prosto pod drzwi. Oprócz naprawy, serwisowania i oceny rowerów naszych klientów zapewniamy również konserwację rowerów elektrycznych. Pod uwagę wzięto miasto Warszawa i najbliższe okolice. Technik z uprawnieniami specjalizujący się w motocyklach elektrycznych. Oferuje wygodną alternatywę dla konwencjonalnej dostawy rowerów elektrycznych. Zajmujemy się tuningiem, naprawami, serwisowaniem, przeglądami i ocenami rowerów elektrycznych. Stolica Polski i jej okolice. Ekspert, uprzywilejowany mechanik, który koncentruje się na motocyklach elektrycznych.

45 thoughts on “Głęboko rozładowana bateria roweru elektrycznego – co zrobić gdy ładowarka nie wykrywa baterii?

  1. Ogólnie bardzo fajne. Drobne pytanie: do jakiego napięcia pakietu poleca Pan trzymać te 2 kable jedną ręką? Pytam bo dla tej metody wydaje się to kluczowe 🤣 Spartanie do boju! Pakiety 20S czekają.

  2. poslugujesz sie terminami, ktore nic nie mowia – maly prad, duzy prad itp.
    moze powiesz konkretnie – jaki prad? – kiedy? jak? co? – jakie parametry powinny byc na zdrowym ogniwie/baterii, jakie parametry prosza sie o wymiane – ogniwa itp.
    jestem elektornikiem (zawodowym z zamilowania), ale od lat juz nie w zawodzie i malo co kumam z tego filmu 😉
    dotarlo do mnie jedynie, ze 3,6v – ogniwo rozladowane i 4,2v – ogniwo pelne.

    Jak diagnozowac baterie i ogniwa? – parametry ok i parametry na zlom – podpowiesz?
    pozdrawiam serdecznie

  3. Hej, co moze byc nie tak jak mam baterie 7s4p gdzie jedna cela byla na 0,5 V, wymienilem ja na ogniwa 4,2 V gdzie inne cele maja 3,5 V, zlozylem baterie, podlaczylem bms, polutowalem wszystko i ladowalem przez ladowarke sieciowa pare godzin a rower dalej wykrywa brak pojemnosci gdzie napiecie wyjsciowe to 25 V bateri gdzie wogole nie podskoczylo(ladowarka 29,5v). Czy to znaczy ze te cele trzeba na krotko podladowac z 3,5 V na 4,2 V ? czemu ladowarka nie podniosla napiecia ? gdzie zrobilem blad ? Pozatym te ogniwa 4 szt co napiecie bylo 0,7V naladowalem przez ladowarke Litokale Lii-600, po czym test przeszly i wyszlo wszystkie ok 2700 mah i ok 30 rezystancji czyli tak jak mi sie zdaje ogniwa dosc dobre

  4. Witam serdecznie super film oczywiscie sub i lapka w gorę mam pytanie jak zrobić ładowarkę którą można ładować akumulator 12V AGM lub 6V AGM oraz jak zrobić najtanszym kosztem ładowarkę pakietów ogniw 18650 w zestawach 3s2p;4s2p;5s2p z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

  5. I druga rada kolego. to że ogniwa mają na przykład 0V bądź są bardzo mocno rozładowane to nie znaczy że się uszkadzają. ja uratowałem sporo ogniw które miały 0V lub poniżej 1V i okazało się że mają nadal fajną pojemność oraz dość niską rezystancję wewnętrzną.

  6. 3.6V/3.7V to nominalne napięcie ogniwa a 4.2V to napięcie po naładowaniu 18650/LI-ION. Nie jest to rozładowane ogniwo, rozładowane ogniwo 18650 ma w okolicy 2.7V-3V (Zależy od producenta i zaleceń które podał w datasheet ogniwa) pozdrawiam miłego dnia.

  7. Te różowe Samsungi mają katalogowo prąd nie 10A ale 5A.Ogólnie ta bateria nie jest rewelacyjna jeśli chodzi o wydajność prądową.Nadaje się do zasilania silników 250W bo przy 350W już czuć lekki spadek mocy silnika.Odczułem różnicę jak kupiłem baterię innego producenta (bidonową) na lepszych ogniwach, to od razu silnik dostał większego kopa.A to gniazdo wyjściowe, zwłaszcza w bateriach z przed kilku lat to ma za słabe blaszki i się grzeją aż topi się plastik w około.Wyjściem jest zwarcie sąsiednich styków, dwa na plus i dwa na minus a środkowy pozostaje wolny.Wtedy przez jedną blaszkę płynie dwa razy mniejszy prąd i wszystko gra.W drugiej takiej samej baterii którą kupiłem niedawno te blaszki już zrobili mocniejsze i już tak się nie grzeją.Zrobiłem na niej 2 tyś km i na razie jest wszystko w porządku.

  8. Mówiłeś że taka bateria ladowana od tyłu oryginalną ładowarką może mieć duży apetyt na prąd gdy tymczasem Ty podłączyłeś i płynął prąd tylko 0,1 A. Mam taką podobną sytuację tylko moja bateria mierzona od tyłu ma 25,3 V i chciałbym skorzystać z Twej porady ale pomny tego co mówiłeś, że ładowarka może się spalić jak nie ma zabezpieczenia prądowego, trochę mam obawy. Czy to w opisanym przeze mnie przypadku ryzykowne czy podłączać i jechać z koksem? 🤔😁

  9. BMS'y o dupę rozbić. U mojej żony w rowerze samo napięcie spada w zimę i trzeba doładowywać akumulator. Ja mam w rowerze akumulator 16s8p 60v 24Ah bez BMS'a i zostawiam go z baterią 10% i stoi całą zimę na mrozie i nic się nie dzieje. Po zimie mogę wsiąść i pojechać bez ładowania bo prawie napięcie przez ziemię nie spada. Akumulator sam polutowałem lutownicą transformatorową 250W i ładuje ładowarką modelarską;)
    https://images89.fotosik.pl/138/dcb3dd86c4202dea.jpg

  10. Lubię majsterkować. Jak zawsze cenna wiedza a co ważne z wiarygodnego źródła. A za taki uważam ten kanał. Zamierzam zbudować pakiet 13s10p lub min 13s7p. Napięcie ładowania 54,2v. minimalne napięcie to 48v. ogniwa 10A zakładając ze pakiet jest 7p i prąd rozładowania połowa czyli 5A to mam do dyspozycji 35A. Czy moje obliczenia są poprawne?

  11. 7:00 zależy jak długo pozostała w stanie rozładowania. Od rodzaju baterii i producenta też trochę zależy bo jedne lepiej to znoszą inne gorzej.
    8:30 zamiast w tak hardcorowy sposób próbować obudzić baterie (reczyj bym tak nie robił) o wiele bezpieczniejszym jest obudzenie każdego modułu jakimkolwiek źródłem prądowym powiemy 100mA do napięcia 3V wystarczy. Ekspert 18650 😉

  12. no takiego "młotka" nie widziałem co wie jak i co podłączyć do "lajonków" a próbuje zestaw szeregowy ładować gdy jeden element w szeregu ma EWIDENTNĄ PRZERWĘ
    przecież już po pierwszym pomiarze pakietów było wiadomo która czwórka baterii jest do wymiany i wszelkie inne dalsze próby a co za tym idzie jakieś 70% filmu po tym pomiarze nie miało już żadnego sensu bez wymiany tej sekcji lub obniżenia napięcia ładowania do 36V i tej sekcji zwarciu.
    nie wiem czy kto wcześnie w komentarzach tego nie wypunktował i jak by co to sorry że nie czytałem wszystkich i ew się powtarzam
    statystyka komentarzy jutuba i tak zyska/zaliczy… 😛
    co by nie było film lajka dostaje bo pokazanie wewn budowy baterii jest tego warte i film mimo wszystko przydatny.
    i zapomniałem – ale 1A na testowanie ładowania na cztery w pakiecie lajonki to tak trochę za dużo pomimo iż na sztukę przypada 250mA wszak nie wiadomo czy w pakiecie wszystkie są czynne a bez rozłączenia pakietu tego nie da się ustalić i trzeba się liczyć że tylko jedna jest sprawna co już 4W na pojedyncze ogniwo może być zabójcze nawet dla nowej baterii i do testów lepiej celować z amperażem na max 20mA/ogniwo i od takiego poziomu testy zaczynać aby ew zwiększyć gdy spadki napięcia sugerują sprawność wszystkich ogniw z pakietu.
    Oczywiście z pewną dozą błędu można wyliczyć czy wszystkie są czwórce sprawne czy nie a nawet ile jest z przerwą bo już wystarczy jedno ze zwarciem i nic więcej nie uda się ustalić bez rozlutowania ale jak to liczyć to już by mi esej wyszedł i od tego jest podstawowa Wiedza z Elektroniki bez której nie warto nawet śrubek z obudowy odkręcać bo rzeczywiście prędzej "kabum" zamiast reanimacji…

  13. 1:40 źle mówisz. 3.6V nominał, 2.5-2.8V(zależy od ogniwa) rozładowane a 4.2 pełne naładowanie
    16:40 płynie taki prąd, ponieważ jedna sekcja jest martwa. Jak ją wymienisz to normalnie popłynie taki prąd na jaki będzie zapotrzebowanie.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!