Wymiana łożysk w piastach to jeden z obszernych tomów w rowerowej księdze serwisowej. Dziś kolejny z jej rozdziałów: wymiana łożysk maszynowych na przykładzie piasty Sun Ringle.
Pamiętajcie, że prezentowane przeze mnie techniki nie są wyznacznikiem serwisowego ideału. Przedstawiona procedura w codzienności serwisowej opierała by się na użyciu profesjonalnych narzędzi warsztatowych. .
Kontakt w sprawie serwisu Waszego sprzętu:
serwisbans@gmail.com
Adres do wysyłki sprzętu (po wcześniejszym kontakcie mailowym): Serwis Bike Atelier
33-300 Nowy Sącz
ul. Lwowska 103
Danie klientom możliwości dostarczenia ich rowerów elektrycznych bezpośrednio pod ich drzwi. Oferujemy konserwację rowerów elektrycznych, a także naprawy, serwis i ocenę rowerów naszych klientów. Pod uwagę wzięto Warszawę i tereny bezpośrednio ją otaczające. Mechanik z uprawnieniami, który specjalizuje się w rowerach elektrycznych. Zapewnienie alternatywy dla usługi roweru elektrycznego „od drzwi do drzwi”. Zajmujemy się konserwacją, naprawą, serwisem i przeglądami rowerów elektrycznych. Warszawa i tereny bezpośrednio ją otaczające. Mechanik z uprawnieniami specjalizujący się w rowerach elektrycznych. Serwis Rowerowy Warszawa | Mechanik do Rowerów z Dojazdem. Profesjonalny serwis rowerowy Serwis e-bike Mobilny Serwis Rowerowy. Naprawa rowerów elektrycznych Warszawa.
Serwis rowerów elektrycznych z opcją door to door. Naprawiamy, serwisujemy, przeglądamy i konserwujemy rowery elektryczne. Warszawa i okolice. Mechanik rowerów elektrycznych z dojazdem. Mechanik rowerowy, który również dojeżdża do pracy w najlepszym warszawskim warsztacie rowerowym. Rowery są fachowo serwisowane i naprawiane. Wypożyczalnia rowerów elektrycznych. Usługa transportu rowerów. Najlepsze miejsce na naprawę Twojego roweru elektrycznego w Warszawie.
Osoba, która dojeżdża do pracy rowerem i zarabia na życie naprawiając rowery. Profesjonalny serwis i naprawy są dostępne dla rowerów. Wypożyczanie rowerów elektrycznych. Wygoda mobilnego sklepu rowerowego. To czołowy warszawski serwis rowerów elektrycznych.
Klienci mogą otrzymać swoje nowe rowery elektryczne prosto pod drzwi. Oprócz naprawy, serwisowania i oceny rowerów naszych klientów zapewniamy również konserwację rowerów elektrycznych. Pod uwagę wzięto miasto Warszawa i najbliższe okolice. Technik z uprawnieniami specjalizujący się w motocyklach elektrycznych. Oferuje wygodną alternatywę dla konwencjonalnej dostawy rowerów elektrycznych. Zajmujemy się tuningiem, naprawami, serwisowaniem, przeglądami i ocenami rowerów elektrycznych. Stolica Polski i jej okolice. Ekspert, uprzywilejowany mechanik, który koncentruje się na motocyklach elektrycznych.
Related
20 thoughts on “Wymiana łożysk w piaście | Łożyska maszynowe | Na przykładzie Sun Ringle”
Poszukiwana oś do tej piasty Sun ringle SRC148 w rozmiarze 12mm
To na pewno przypadek 1 na kilka tysięcy ale ja już nie wierzę w oznaczenia na łożyskach i zawsze przy zamawianiu mierzę suwmiarką czy wymiar łożyska zgadza się z tym które jest podane w necie ponieważ kiedyś zamówiłem i okazało się że w nowym wymiar zewnętrzny jest mniejszy i wewnętrzny większy… stare oryginalne łożysko to był jakiś wynalazek który tylko bazował na uszczelnieniu i kulkach z oznaczeniem typowego łożyska ale obie bieżnie były o innym wymiarze (grubsze) 🙂 taka tam niespodzianka
Mnie jedno zastanawia, wiesz ja wiem że nie jesteś w kij dmuchał fachowcem i potrafisz zrobic taki serwis bez problemu, ale czy nie macie na serwisie prasy i kielichow do lozysk piast? Wiesz o co.mi chodzi, nie chodzi mi o czepialstwo a tylko o to że jako serwisant jeszcze na yt, reklamujesz sobą serwis i ludzie chcący zrobic u Was serwis kol mogą być lekko zniesmaczeni ze wbijasz lozyska a nie je wprasowywujesz. Co do piasty montażowej to ja od lat wprasowywuje łożyska na pm 600.
Tak sobie przypomniałem o rękawiczkach jak zobaczyłem twojego lewego kciuka, kupowałem różne rękawiczki i jakiś czas temu kupiłem Mercator Powergrip pomarańczowe i szczerze powiem, że są o wiele wytrzymalsze od normalnych nitrylowych, grubsze, jednak ja kupiłem rozmiar mniejsze są idealnie przylegające i co najważniejsze nie rwą się od patrzenia. Jedną parą, zanim gdzieś jedną rękawiczkę rozerwałem na palcu, zrobiłem pełny serwis kilku rowerów, czyściłem tylko je z brudu szmatką z benzyną ekstrakcyjną żeby na inny nie przenosić. Licząc ok 20 razy je zakładałem i się nie rozrywały.
Według mnie wbijanie łożysk młotkiem to straszne druciarstwo, bez obrazy. Ja sam w domowych warunkach używam prasy a co dopiero w serwisie. Tak samo są ściągacze.
Relacja, jak działają łożyska hybrydowe z Ali. W suporcie po zahaczeniu pedałem o krawężnik łożysko czasami strzelało. Kupiłem hybrydowe z Ali. Wymiana 11k. Pracują bez zarzutu. W piastach wymieniłem po przebiegu 16k. W tylnej piaście przy 22k podczas serwisu zauważyłem że jedno ząbkuje, wymiana na nowe. Dzisiaj przebieg 25 566. Piasty bontrager. Można powiedzieć, właściwie po co wymieniać? Lubie eksperymenty.
Dzięki mordo. Właśnie po ostatnim maratonie rozwaliłem piastę tylną w swoim rockriderze xc100. Wcześniej już czułem że coś nie tak z tylnym kołem jak jechałem po korzeniach dziwnie trzepotało kołem jakby były luzy. Myślałem że kaseta mi się odkręciła, dokręciłem kasetę ale problem nie ustał. Teraz wiem że przyczyna tkwi w łożyskach. Nie wiesz może co tam za piasta z tyłu siedzi? Rockrider XC100.
Do zapadek bębenka używam shimano freehub grease. Tylko nie można zbyt dużo bo się lepią i nie odskakują ładnie. Łożyska wbijam na podstawie stojaka serwisowego. Od strony bębenka kładę kolo na jakimś zużytym korpusie bębenka żeby cala piasta miała dobre podparcie. Od strony tarczy wkręcam min 3 śruby trzymające tarcze i dopiero na ziemie.
Poszukiwana oś do tej piasty
Sun ringle SRC148 w rozmiarze 12mm
Co to za preparat z wurtha masz ?
To na pewno przypadek 1 na kilka tysięcy ale ja już nie wierzę w oznaczenia na łożyskach i zawsze przy zamawianiu mierzę suwmiarką czy wymiar łożyska zgadza się z tym które jest podane w necie ponieważ kiedyś zamówiłem i okazało się że w nowym wymiar zewnętrzny jest mniejszy i wewnętrzny większy… stare oryginalne łożysko to był jakiś wynalazek który tylko bazował na uszczelnieniu i kulkach z oznaczeniem typowego łożyska ale obie bieżnie były o innym wymiarze (grubsze) 🙂 taka tam niespodzianka
i te uczucie kiedy nie włożysz osi
Dzięki za film! Pomógł mi pierwszy raz w życiu wymienić łożysko 😀
Mnie jedno zastanawia, wiesz ja wiem że nie jesteś w kij dmuchał fachowcem i potrafisz zrobic taki serwis bez problemu, ale czy nie macie na serwisie prasy i kielichow do lozysk piast? Wiesz o co.mi chodzi, nie chodzi mi o czepialstwo a tylko o to że jako serwisant jeszcze na yt, reklamujesz sobą serwis i ludzie chcący zrobic u Was serwis kol mogą być lekko zniesmaczeni ze wbijasz lozyska a nie je wprasowywujesz. Co do piasty montażowej to ja od lat wprasowywuje łożyska na pm 600.
Jakich koorva maszynowych?Co to koorva jest?
Wymawia się wirt, taka kosmetyczna uwaga😉
Może dorwiesz jakimś razem DT Swiss xmm 100 pod koło 29 w wersji single shot ? 😃
Tak sobie przypomniałem o rękawiczkach jak zobaczyłem twojego lewego kciuka, kupowałem różne rękawiczki i jakiś czas temu kupiłem Mercator Powergrip pomarańczowe i szczerze powiem, że są o wiele wytrzymalsze od normalnych nitrylowych, grubsze, jednak ja kupiłem rozmiar mniejsze są idealnie przylegające i co najważniejsze nie rwą się od patrzenia. Jedną parą, zanim gdzieś jedną rękawiczkę rozerwałem na palcu, zrobiłem pełny serwis kilku rowerów, czyściłem tylko je z brudu szmatką z benzyną ekstrakcyjną żeby na inny nie przenosić. Licząc ok 20 razy je zakładałem i się nie rozrywały.
Najlepszy kanał do nauki serwisowania roweru bomba
W tej nakładce końcowej zwykle jest mikro śróbka na imbus 😎👍
Nie uważasz, że na zapadki powinno dawać się oliwkę do łańcucha zamiast gęstego smaru?
Według mnie wbijanie łożysk młotkiem to straszne druciarstwo, bez obrazy. Ja sam w domowych warunkach używam prasy a co dopiero w serwisie. Tak samo są ściągacze.
Ciekawe. Mamy te same koła jako żelazny zapas na wyjazdy i piasta jest zbudowana trochę inaczej 🙂
6:48 Miałem identyczną sytuację tylko oś akurat byłas wkłądana od boku a pomiędzy łożyskami powinien był być dystans którego zapomniałem wsadzić 😛
Relacja, jak działają łożyska hybrydowe z Ali. W suporcie po zahaczeniu pedałem o krawężnik łożysko czasami strzelało. Kupiłem hybrydowe z Ali. Wymiana 11k. Pracują bez zarzutu. W piastach wymieniłem po przebiegu 16k. W tylnej piaście przy 22k podczas serwisu zauważyłem że jedno ząbkuje, wymiana na nowe. Dzisiaj przebieg 25 566. Piasty bontrager. Można powiedzieć, właściwie po co wymieniać? Lubie eksperymenty.
Dzięki mordo. Właśnie po ostatnim maratonie rozwaliłem piastę tylną w swoim rockriderze xc100.
Wcześniej już czułem że coś nie tak z tylnym kołem jak jechałem po korzeniach dziwnie trzepotało kołem jakby były luzy. Myślałem że kaseta mi się odkręciła, dokręciłem kasetę ale problem nie ustał. Teraz wiem że przyczyna tkwi w łożyskach. Nie wiesz może co tam za piasta z tyłu siedzi? Rockrider XC100.
Do zapadek bębenka używam shimano freehub grease. Tylko nie można zbyt dużo bo się lepią i nie odskakują ładnie. Łożyska wbijam na podstawie stojaka serwisowego. Od strony bębenka kładę kolo na jakimś zużytym korpusie bębenka żeby cala piasta miała dobre podparcie. Od strony tarczy wkręcam min 3 śruby trzymające tarcze i dopiero na ziemie.
Jak można oddać do serwisu tak upierniczone koło?