Najważniejszym elementem roweru elektrycznego jest jego serce, czyli bateria. Jak długo wytrzymuje ona na jednym ładowaniu i jak należy o nią dbać, aby mogła służyć nam jak najdłużej oraz nie stanowiła ona dla nas zagrożenia?
Wiedzę w odcinku dostarczyło: https://www.batteryguru.eu
Zapraszam na e-bikerową grupę FB: https://www.facebook.com/groups/188683444969185
Kontakt do nas: https://ebiker.pl/pl/contact.html
Sklep: https://www.ebiker.pl
Śledź nas w mediach społecznościowych:
https://www.facebook.com/ebikerpl
https://www.instagram.com/ebikerpl/
Danie klientom możliwości dostarczenia ich rowerów elektrycznych bezpośrednio pod ich drzwi. Oferujemy konserwację rowerów elektrycznych, a także naprawy, serwis i ocenę rowerów naszych klientów. Pod uwagę wzięto Warszawę i tereny bezpośrednio ją otaczające. Mechanik z uprawnieniami, który specjalizuje się w rowerach elektrycznych. Zapewnienie alternatywy dla usługi roweru elektrycznego „od drzwi do drzwi”. Zajmujemy się konserwacją, naprawą, serwisem i przeglądami rowerów elektrycznych. Warszawa i tereny bezpośrednio ją otaczające. Mechanik z uprawnieniami specjalizujący się w rowerach elektrycznych. Serwis Rowerowy Warszawa | Mechanik do Rowerów z Dojazdem. Profesjonalny serwis rowerowy Serwis e-bike Mobilny Serwis Rowerowy. Naprawa rowerów elektrycznych Warszawa.
Serwis rowerów elektrycznych z opcją door to door. Naprawiamy, serwisujemy, przeglądamy i konserwujemy rowery elektryczne. Warszawa i okolice. Mechanik rowerów elektrycznych z dojazdem. Mechanik rowerowy, który również dojeżdża do pracy w najlepszym warszawskim warsztacie rowerowym. Rowery są fachowo serwisowane i naprawiane. Wypożyczalnia rowerów elektrycznych. Usługa transportu rowerów. Najlepsze miejsce na naprawę Twojego roweru elektrycznego w Warszawie.
Osoba, która dojeżdża do pracy rowerem i zarabia na życie naprawiając rowery. Profesjonalny serwis i naprawy są dostępne dla rowerów. Wypożyczanie rowerów elektrycznych. Wygoda mobilnego sklepu rowerowego. To czołowy warszawski serwis rowerów elektrycznych.
Klienci mogą otrzymać swoje nowe rowery elektryczne prosto pod drzwi. Oprócz naprawy, serwisowania i oceny rowerów naszych klientów zapewniamy również konserwację rowerów elektrycznych. Pod uwagę wzięto miasto Warszawa i najbliższe okolice. Technik z uprawnieniami specjalizujący się w motocyklach elektrycznych. Oferuje wygodną alternatywę dla konwencjonalnej dostawy rowerów elektrycznych. Zajmujemy się tuningiem, naprawami, serwisowaniem, przeglądami i ocenami rowerów elektrycznych. Stolica Polski i jej okolice. Ekspert, uprzywilejowany mechanik, który koncentruje się na motocyklach elektrycznych.
Related
44 thoughts on “#15 Jak długo wytrzyma bateria i jak o nią najlepiej zadbać?”
Moja bateria Battery guru 701 48V 13S5P właśnie padła. 2 lata i miesiąc -idealnie po gwarancji :- ok 1700km przejechane, niecale 30 cykli… Wczoraj wszystko zgasło, wróciłem, zmierzyłem i na baterii pokazuje 5V :- Właśnie się glowię jak to rozebrać bo krótkie kabelki z wszystkich stron. Ehhh
Kupiłem stary 10 letni holenderski MC multicycle na olx 1,5 roku temu za 1000zł. Początkowo miał 30km zasięgu, prędkość 25km/h na płaskiej powierzchni, po 5 miesiącach codziennej jazdy 10-25km na pełnym wspomaganiu, jak wyjąłem go po ostatniej zimie ku mojemu zdziwieniu zasięg spadł poniżej 20km, a prędkość po płaskim obecnie 20-23km/h. Czy go "zajechałem"? Cały czas jeździłem na pełnym wspomaganiu także pod góre bo kółka w przerzutkach mocno zużyte, bardzo ciężko się "ręcznie" kręci. Regularnie czyściłem tylko łańcuch i koła na których siedzi. Czy silnik który jest w przednim kole należy konserwować? Czy nieszczelne spękane sterowanie wspomaganiem w kierownicy (to pudełko z diodami i przyciskami) może mieć na coś wpływ?
Witam,mam baterię bidonową,i moje pytanie jest takie: świecą mi dwie czerwone lampki nawet jak jest bateria naładowana na full,reszta lampek świeci na zielono.czy jest jakiś problem z baterią? proszę o odpowieć.
Walka z konkurencją. Ubezpieczenie akumulatora…. To tak się wykańcza konkurencję? Jak coś jest kochani drogie to właśnie przez takie dodatki w pakiecie. Zastanawiam się jak wy jeszcze prosperujecie na rynku skoro ludzie myślą by wszystko kupić tanio i przekonałem się budując ostatnio kilka projektów ludzie wolą kupić G byle by było taniej. A co dopiero dodawać im do dobrego produktu ubezpieczenie….
ładowanie do 80% wydluzy żywotnosc, lecz trzeba tez wspomniec ze rozladowywanie ponizej 20% troche ja tez skraca, poza tym niektore bms-y balansuja dopiero od pelnego naladowania (4,20V) – wiec co jakis czas warto naladowac pakiet do 100-105% (4,20-4,23V cela) co do ladowania to im szybsze tym wieksze temperatury czyli mniejsza zywotnosc – wystarczy zobaczyc jakie ladowarki daja producenci fabrycznych ebikow lub hulajnóg, baterie 15-20Ah maja ladowarki 4-5A max – czyli 20Ah bedzie sie ladowalo 4-5godzin – zreszta wystarczy zobaczyc na noty katalogowe – wyskopradowe ogniwa bardziej znosza ladowanie wyzszym pradem – dla przykladu VTC5 ma standardowe na 2,5A na 2600mAh pojemnosci czyli godzina ladowania, a takie wysokopojemnosciowe sanyo GA czy MJ1 maja standard na 1,6A przy 3500mAh wiec ladowania 2,5x tyle – oczywiscie jesli mamy pakiet szczelnie zaklejony/ogniwa kolo siebie – czyli grzeja sie bardziej przyjmuje sie ze ladowanie powino byc 2x mniejsze niz nota katalogowa, a jesli np ladujemy przez noc to spokojnie mozna ladowac bardzo malym pradem dluzszy okres czasu
Znajomy z którym jeżdżę na codzień. Bardzo dba o zestaw 2100 od was. Po 7 miesiącach jest w stanie przejechać 10 km i zestaw jest rozładowany do zera. Jak otworzyliśmy silnik to wyglądał jak by 5 lat w morzu leżał płaty zardzewiałe nawet od łożysk odchodziły, nie widziałem jeszcze czegoś takiego. . Oczywiście po deszczu nie jeździliśmy… . Gwinty w tarczy przerobione od nowości.. Same problemy . . Dla porównania mam baterie w swoim innej firmy. mam ją 2 lata jeżdżę po deszczu śniegu błocie. Dużo jeżdżę. Żadnego śladu zużycia..
No i czemu obżydzasz te rozpakietowane …tak tylko nowe tylko nowe…nie każdego stać zeby wywalić 6000-8000 na nową baterie, tysiace ludzi robi z rozpakietowanych i jakos jeżdzą , zresztą sam gadasz że najwiecej pożarów jest podczas nieumiejętnej obsługi czyli ładowania/rozładowania dużym prądem jak baterie sie grzeją.Po za tym rowery sa notorycznie kradzione i lepiej jak ukradną cos za 2000 a nie za 8000.No chyba że twoje filmy to tylko reklama tych zestawów i firm .
Ja uważam że filmiki są OK, każdy możne znaleść coś ciekawego, dziś ładuję 1 raz baterię, naładowałem 80%,zresztą taką teź otrzymałem po przerobieniu mojego roweru, rewelacja, szkoda, że teraz nie mogę pojeździć więcej, bo panuje pandemia, ale już byłem na paru przejażdżkach, silnik mam 350,baterię 13ah jeździ się super, 32km osiagnołem moment, ale jeżdżę przepisowo, zachęcam innych do jazdy na elektryku, super emocje, i zero zmęczenia, a mam już 6 z przodu i ważę ponad100, pozdrawiam
Jest możliwość sprawdzenia pojemności baterii? Bo kupiłem nowy rower ale coś bateria jakby szybko czerpała się tak do 70% potem już normalne. Tym bardziej że sam producent podał że bateria 300 starcza na trybie Eco na ok 100 km a ja mam 400 i pokazuje jak jest pełna właśnie 102 km jednak szybko spada do 80 km po przejechaniu może niecałych 10km 😪…
tak bym kilka słów dodał do twojej wypowiedzi rzadko kto daje gwarancje na baterie 2 lata i teraz to norma, a co do rozpakietowanych ogniw hhmm… wypadkowe auto trochę Cie ponosi fantazja nie przechodzą norm hahaha a może były źle zgrzane dlatego nie przechodzą norm i co potrafi propaganda o i jeszcze jedno OC baterii brak mi słów jak to usłyszałem hahahaha
Ta firma to jeden wielki żart. Mój zestaw który zamówiłem około 8 Mc temu był wysyłany przez 3 tygodnie, co tydzień coś brakowało, aż w końcu po ostatniej 4 wysyłce otrzymałem brakujące komponenty. Obudowa baterii która od was zamówiłem zaczęła się rozpada po 2mc używania, a bateria po 4mc traciła na pojemności. Gdyby nie to że mieszkam w UK to może i wysłał bym na gwarancję. SPRZEDAJECIE LUDZIOM KIT. teraz już 6mc posiadam baterie zbudowana przeze mnie z ogniw rozpakietowanych i nadal trzyma parametry jak na początku. Ogniwa które zamówiłem sprawdzałem rozladowujac każde przed złożeniem w pakiet, sprawdziłem też RW i wszystko zgadzało się z nota katalogowa producenta. Przestan wciskać ludziom KIT.
6-8 lat hahaha Kit marketingowy to malo powiedziane. Myslalem ze jest to porzadna i uczciwa firma ale dopoki sie sam nie przekonasz to nie wiesz. Bateria Guru pada na ryj i to nagle po roku uzytkowania. Oczywiscie reklamacji nie uznaja bo wciskaja kit ze okres gwarancji to rok. Sprawa aktualnie w sądzie. A zapewniali ze conajmniej 3 lata bedzie jezdzic. Szkoda ze nie widzialem tego filmu wczesniej bo juz w ogole bym ze smiechu padł 😀
mega słabo, ostatni filmik 7 miesięcy temu??? w ogóle nie dbacie o kanał, porażka pełna krasą . widzę ze blog beee bo dobrze się sprzedaje to po co robić filmy…
Cześć Konrad długość ładowania nie powinna przekraczać 1.5 do 2 godzin czy na odwrót by się nie grzaly od szybkiego ładowania zbyt wielkim prądem , ja man 23ah 36v 828wh i jak go rozładuje do 1 kreski 37.5v to się ładuje kilka godzin na orginalnej ladowarce 2a to producent najdroższych rowerów się tak mocno pomylił czy ja może źle zrozumiałem co mówiłeś . Pozdro
Konrad niezła reklama Baterii GURU – drugiej Twojej firmy zresztą – starsze filmy zdecydowanie lepsze wprowadzały trochę wiedzy – niestety im nowsze tym gorsze są te odcinki – to już nie Blog tylko "wciskanie kitu marketingowego!". Jeżeli chodzi o Baterie z tzw pakietów to również się nie zgadzam. Mam taką już parę lat i trzyma parametry idealnie.
Czemu nie ma na rynku 250w silnika do fatbike.
100 X tansze w przebudowie i uzykowanie bedzie wypozazyc rowe w mały silnik spalinowy
Mam pytanie. Do ilu wolt można bezpiecznie rozładować aku?
Szkoda że nie obejrzałem wcześniej tego filmu. Obecnie mało który producent daje gwarancję na więcej niż rok.
Może ktoś powiedzieć gdzie ładować e-bike ? Mogę w domu w kontakcie jak telefon?
Interesujące że lion ma mniejsza żywotność niz aku kwasowy
Skont Man to wiedzieć jak bateria była regenerowane
Ale przy ładowaniu do 80% nastąpi rozjazd cel bo balansowanie następuje dopiero przy 100% naładowania oczywiście jeśli bms posiada taką funkcję.
Tez jestem Konrad siema
Nie ladowalam przez 2 lata bo nie jezdzilam.teraz laduje i nie dziala co zrobic .mam saxonett
Jedni mówią doładuj do 100% zawsze inni żeby trzymac/ladowac miedzy 30-80%
Chciałem powiedzieć, że dzięki temu filmowi skusiłem się na zakupy u was! Niechże tylko będzie poniedziałek to zadzwonię 🙂
odmawiać sobie frajdy w zimie??? NIGDY !!!!!!!!!!!!!!
Moja bateria Battery guru 701 48V 13S5P właśnie padła. 2 lata i miesiąc -idealnie po gwarancji :- ok 1700km przejechane, niecale 30 cykli… Wczoraj wszystko zgasło, wróciłem, zmierzyłem i na baterii pokazuje 5V :-
Właśnie się glowię jak to rozebrać bo krótkie kabelki z wszystkich stron. Ehhh
Kupiłem stary 10 letni holenderski MC multicycle na olx 1,5 roku temu za 1000zł. Początkowo miał 30km zasięgu, prędkość 25km/h na płaskiej powierzchni, po 5 miesiącach codziennej jazdy 10-25km na pełnym wspomaganiu, jak wyjąłem go po ostatniej zimie ku mojemu zdziwieniu zasięg spadł poniżej 20km, a prędkość po płaskim obecnie 20-23km/h. Czy go "zajechałem"? Cały czas jeździłem na pełnym wspomaganiu także pod góre bo kółka w przerzutkach mocno zużyte, bardzo ciężko się "ręcznie" kręci. Regularnie czyściłem tylko łańcuch i koła na których siedzi. Czy silnik który jest w przednim kole należy konserwować? Czy nieszczelne spękane sterowanie wspomaganiem w kierownicy (to pudełko z diodami i przyciskami) może mieć na coś wpływ?
13 lat 😂 ładuje do 80 % czyli Jasiu robi na pełnej baterii nie 70 km tylko około 50 więc ładuje ja częściej 🤕
fajny chloptas mmmm
Witam,mam baterię bidonową,i moje pytanie jest takie: świecą mi dwie czerwone lampki nawet jak jest bateria naładowana na full,reszta lampek świeci na zielono.czy jest jakiś problem z baterią? proszę o odpowieć.
Walka z konkurencją. Ubezpieczenie akumulatora…. To tak się wykańcza konkurencję? Jak coś jest kochani drogie to właśnie przez takie dodatki w pakiecie. Zastanawiam się jak wy jeszcze prosperujecie na rynku skoro ludzie myślą by wszystko kupić tanio i przekonałem się budując ostatnio kilka projektów ludzie wolą kupić G byle by było taniej. A co dopiero dodawać im do dobrego produktu ubezpieczenie….
ładowanie do 80% wydluzy żywotnosc, lecz trzeba tez wspomniec ze rozladowywanie ponizej 20% troche ja tez skraca, poza tym niektore bms-y balansuja dopiero od pelnego naladowania (4,20V) – wiec co jakis czas warto naladowac pakiet do 100-105% (4,20-4,23V cela)
co do ladowania to im szybsze tym wieksze temperatury czyli mniejsza zywotnosc – wystarczy zobaczyc jakie ladowarki daja producenci fabrycznych ebikow lub hulajnóg, baterie 15-20Ah maja ladowarki 4-5A max – czyli 20Ah bedzie sie ladowalo 4-5godzin – zreszta wystarczy zobaczyc na noty katalogowe – wyskopradowe ogniwa bardziej znosza ladowanie wyzszym pradem – dla przykladu VTC5 ma standardowe na 2,5A na 2600mAh pojemnosci czyli godzina ladowania, a takie wysokopojemnosciowe sanyo GA czy MJ1 maja standard na 1,6A przy 3500mAh wiec ladowania 2,5x tyle – oczywiscie jesli mamy pakiet szczelnie zaklejony/ogniwa kolo siebie – czyli grzeja sie bardziej przyjmuje sie ze ladowanie powino byc 2x mniejsze niz nota katalogowa, a jesli np ladujemy przez noc to spokojnie mozna ladowac bardzo malym pradem dluzszy okres czasu
Znajomy z którym jeżdżę na codzień. Bardzo dba o zestaw 2100 od was. Po 7 miesiącach jest w stanie przejechać 10 km i zestaw jest rozładowany do zera. Jak otworzyliśmy silnik to wyglądał jak by 5 lat w morzu leżał płaty zardzewiałe nawet od łożysk odchodziły, nie widziałem jeszcze czegoś takiego. . Oczywiście po deszczu nie jeździliśmy… . Gwinty w tarczy przerobione od nowości.. Same problemy . . Dla porównania mam baterie w swoim innej firmy. mam ją 2 lata jeżdżę po deszczu śniegu błocie. Dużo jeżdżę. Żadnego śladu zużycia..
Fajne macie te baterie z depakietów które padaja po miesiacu uzytkowania do tego jeszcze koszulka tych oszustów z fakeX- spacex
No i czemu obżydzasz te rozpakietowane …tak tylko nowe tylko nowe…nie każdego stać zeby wywalić 6000-8000 na nową baterie, tysiace ludzi robi z rozpakietowanych i jakos jeżdzą , zresztą sam gadasz że najwiecej pożarów jest podczas nieumiejętnej obsługi czyli ładowania/rozładowania dużym prądem jak baterie sie grzeją.Po za tym rowery sa notorycznie kradzione i lepiej jak ukradną cos za 2000 a nie za 8000.No chyba że twoje filmy to tylko reklama tych zestawów i firm .
Ja uważam że filmiki są OK, każdy możne znaleść coś ciekawego, dziś ładuję 1 raz baterię, naładowałem 80%,zresztą taką teź otrzymałem po przerobieniu mojego roweru, rewelacja, szkoda, że teraz nie mogę pojeździć więcej, bo panuje pandemia, ale już byłem na paru przejażdżkach, silnik mam 350,baterię 13ah jeździ się super, 32km osiagnołem moment, ale jeżdżę przepisowo, zachęcam innych do jazdy na elektryku, super emocje, i zero zmęczenia, a mam już 6 z przodu i ważę ponad100, pozdrawiam
Moim zdaniem producenci często zawyżają parametry co do żywotności takich baterii i ile kilometrów da się na nich przejechać. Temat na osobny film.
Which bms is in battery,do you have option for smart bms for monitoring cells
ok podoba mi się odcinek, ale mam pytanie Konrad, czy typowy silnik boscha CX wytrzyma 20 tyś km ? 30 ? ile w zasadzie ? pozdrwowienia!
Jest możliwość sprawdzenia pojemności baterii? Bo kupiłem nowy rower ale coś bateria jakby szybko czerpała się tak do 70% potem już normalne. Tym bardziej że sam producent podał że bateria 300 starcza na trybie Eco na ok 100 km a ja mam 400 i pokazuje jak jest pełna właśnie 102 km jednak szybko spada do 80 km po przejechaniu może niecałych 10km 😪…
Z rozpakietowanymi ogniwami to też nie zupełnie tak. Jeżeli w pakiecie jedno ogniwo jest uszkodzone to nie znaczy że cały pakiet jest gorszej jakości.
tak bym kilka słów dodał do twojej wypowiedzi rzadko kto daje gwarancje na baterie 2 lata i teraz to norma, a co do rozpakietowanych ogniw hhmm… wypadkowe auto trochę Cie ponosi fantazja nie przechodzą norm hahaha a może były źle zgrzane dlatego nie przechodzą norm i co potrafi propaganda o i jeszcze jedno OC baterii brak mi słów jak to usłyszałem hahahaha
Ta firma to jeden wielki żart. Mój zestaw który zamówiłem około 8 Mc temu był wysyłany przez 3 tygodnie, co tydzień coś brakowało, aż w końcu po ostatniej 4 wysyłce otrzymałem brakujące komponenty. Obudowa baterii która od was zamówiłem zaczęła się rozpada po 2mc używania, a bateria po 4mc traciła na pojemności. Gdyby nie to że mieszkam w UK to może i wysłał bym na gwarancję. SPRZEDAJECIE LUDZIOM KIT. teraz już 6mc posiadam baterie zbudowana przeze mnie z ogniw rozpakietowanych i nadal trzyma parametry jak na początku. Ogniwa które zamówiłem sprawdzałem rozladowujac każde przed złożeniem w pakiet, sprawdziłem też RW i wszystko zgadzało się z nota katalogowa producenta. Przestan wciskać ludziom KIT.
6-8 lat hahaha
Kit marketingowy to malo powiedziane. Myslalem ze jest to porzadna i uczciwa firma ale dopoki sie sam nie przekonasz to nie wiesz. Bateria Guru pada na ryj i to nagle po roku uzytkowania. Oczywiscie reklamacji nie uznaja bo wciskaja kit ze okres gwarancji to rok. Sprawa aktualnie w sądzie. A zapewniali ze conajmniej 3 lata bedzie jezdzic. Szkoda ze nie widzialem tego filmu wczesniej bo juz w ogole bym ze smiechu padł 😀
mega słabo, ostatni filmik 7 miesięcy temu??? w ogóle nie dbacie o kanał, porażka pełna krasą . widzę ze blog beee bo dobrze się sprzedaje to po co robić filmy…
Cześć ! Czemu ostatni filmik dodaliscie 7 miesięcy temu? Czemu nie ma żadnych nowych materiałów? Bardzo słabo że nie dbacie na bieżąco o kanał…
Czy można zamątować waszą baterię bidonową na bagażniku bo nie mam nigdzie na nią miejsca
ale reklame strzelil
A czy są ładowarki które ładują tylko do 90 al bo 80 %???
Taka w której się ustawia kiedy ma przestać ładować tzn przy ilu procentach.
Kiedy nowe filmy ?
Cześć Konrad długość ładowania nie powinna przekraczać 1.5 do 2 godzin czy na odwrót by się nie grzaly od szybkiego ładowania zbyt wielkim prądem ,
ja man 23ah 36v 828wh i jak go rozładuje do 1 kreski 37.5v to się ładuje kilka godzin na orginalnej ladowarce 2a to producent najdroższych rowerów się tak mocno pomylił
czy ja może źle zrozumiałem co mówiłeś .
Pozdro
Z chęcią przerobił bym swojego Levela na ebike, lecz póki co cena ok 4 tyś mnie odstrasza
Czy silnik w zestawie rapid s3000 jest szybszy niż silniki z niższych zestawów?
czy warto kupić używany rower z silnikiem elektryczny 1000w 17,5 AH z roczną gwarancja
Takie pytanie dotyczące e-bike. Można tym spalić kapcia? xD
Konrad niezła reklama Baterii GURU – drugiej Twojej firmy zresztą – starsze filmy zdecydowanie lepsze wprowadzały trochę wiedzy – niestety im nowsze tym gorsze są te odcinki – to już nie Blog tylko "wciskanie kitu marketingowego!". Jeżeli chodzi o Baterie z tzw pakietów to również się nie zgadzam. Mam taką już parę lat i trzyma parametry idealnie.