Loading…

Mechanik do Rowerów Warszawa

Mobilny Mechanik do Rowerów w Warszawie
Kontakt

CO ZABIJA BATERIĘ W ROWERZE ELEKTRYCZNYM

Pobrane z Youtube Naprawa Rowerów – Serwis Rowerowy Warszawa | Mechanik do Rowerów z Dojazdem. Profesjonalny serwis rowerowy Serwis e-bike Mobilny Serwis Rowerowy. Naprawa rowerów elektrycznych Warszawa.

Serwis rowerów elektrycznych z opcją door to door. Naprawiamy, serwisujemy, przeglądamy i konserwujemy rowery elektryczne. Warszawa i okolice. Mechanik rowerów elektrycznych z dojazdem.

25 thoughts on “CO ZABIJA BATERIĘ W ROWERZE ELEKTRYCZNYM

  1. Powiedział Pan że dłużej nieużywany rower powinien mieć co jakiś czas doładowaną baterię. Z kolei w wielu publikacjach, czy filmach można znaleźć informację, że nieużywana bateria powinna być rozładowana do zakresu 50 do 30 procent ( i tak też pisze w instrukcji tej baterii). Bo w pełni naładowana bateria ma tendencje do rozjazdu cel. I tego się trzymałem. Więc mam teraz mętlik w głowie. Czy ja psułem baterię w moim rowerze?

    Mam od roku (jeszcze na gwarancji) baterię 10,4 Ah i 36 V. Na początku oryginalna ładowarka ładowała ją do 41,8V. A teraz, czyli po roku ładuję ją do 40,4 V. Czy ten spadek jest normalny? Czy powinienem ją reklamować? Za ewentualną odpowiedź pięknie dziękuję. Pozdrawiam.

  2. Z jakiego jest Pan miasta bo wlasniewysiadla mi bateria chyba bo się nie ładuje jestem z tomaszowa Mazowieckiego i w tym mieście jeszcze nie ma specy od elektryków proszę o jakiś kontakt

  3. Kupiłem stary 10 letni holenderski MC multicycle na olx 1,5 roku temu za 1000zł. Początkowo miał 30km zasięgu, prędkość 25km/h na płaskiej powierzchni, po 5 miesiącach codziennej jazdy 10-25km na pełnym wspomaganiu, jak wyjąłem go po ostatniej zimie ku mojemu zdziwieniu zasięg spadł poniżej 20km, a prędkość po płaskim obecnie 20-23km/h. Czy go "zajechałem"? Cały czas jeździłem na pełnym wspomaganiu także pod góre bo kółka w przerzutkach mocno zużyte, bardzo ciężko się "ręcznie" kręci. Regularnie czyściłem tylko łańcuch i koła na których siedzi. Czy silnik który jest w przednim kole należy konserwować? Czy nieszczelne spękane sterowanie wspomaganiem w kierownicy (to pudełko z diodami i przyciskami) może mieć na coś wpływ?

  4. Ciekawy materiał, ale ważne są praktycznie tylko dwie rzeczy (i reszta się o to rozbija (np. pobieranie dużego prądu podnosi temperaturę cel i całego pakietu; ładowanie dużym prądem robi to samo). O jednej z nich chyba nic nie powiedziano, a mianowicie:
    1. Nie ładowanie ogniw pod 100%/nie rozładowywanie nadmiernie (najlepiej trzymać to w przedziale 40-85%). Już ładowanie ogniwa do napięcia 4.1V vs 4.2V (spadek zasięgu jest bardzo nieduży, a bardzo mocno wpływamy na zwiększenie ilości cykli) daje drastycznie wymierne korzyści w postaci wydłużenia żywotności ogniw (chodzi tu o "pełne" cykle vs niepełne). Ładowanie do 4,0V już nie jest tak spektakularne w "oszczędzaniu" cykli, ale jak ktoś może to niech ładuje do niższego napięcia. Gdy nie jeździcie w zimie to trzymajcie napięcia cel w okolicach 3,8/3,85V, w temperaturze ok. 10°C. Można sprawdzić okresowo, ale jeśli są to ogniwa dobrej jakości i nie mają wad to nie trzeba będzie ich nawet doładowywać. Nie trzymajcie w pełni naładowanych pakietów (4.2/4.15) jeśli nie jeździcie, tylko rozładujcie do tych 3,8/3,85V.
    2. Temperatura ogniw (jest zabójcza dla ogniw litowo-jonowych. Niskie temperatury nie są tak szkodliwe (spada pojemność, ale w miarę ogrzewania sprawność i pojemność ogniwa powraca (jest to proces odwracalny, dochodzi do pewnej degradacji, ale w Polsce to raczej wysoka temperatura jest problemem. Jeśli wyjmujemy rower z ciepłego pomieszczenia i jedziemy to ogniwa same generują ciepło i utrzymują jakąś tam rozsądną temperaturę – byle by nie zostawiać później baterii na długie okresy na mrozie). W przypadku podwyższonych i wysokich temperatur dochodzi do nieodwracalnych procesów degradujących wydajność prądową (rośnie rezystancja wewnętrzna), jak i spada pojemność ogniwa. Dlatego np. katowanie pakietu jest szkodliwe bo powoduje wzrost temperatury. Dlatego też ogniw nie powinno się lutować tylko zgrzewać. Lepiej jest przewymiarować pakiet (dołożyć np. ogniwa w układzie równoległym, żeby móc pobierać mniejszy prąd). Już 35-40°C to nic miłego dla ogniw, ale zdaję sobie sprawę, że to i tak nie zawstydzi zbyt wielu pakietów (w sensie, że mają znacznie wyższe temperatury). 45-50°C i więcej to już ogniwa dostają konkretnie w kość i bardzo szybko degradują dlatego lato np. dla hulajnóg to katorga (pakiet nisko, blisko rozgrzanego asfaltu, obudowa zazwyczaj czarna i szczelna (bardzo utrudnione oddawanie ciepła). Jeśli macie możliwość to róbcie większe pakiety (bardziej wydajne prądowo) niż potrzebujecie. Przy mniejszym poborze prądu utrzymacie niższą temperaturę pakietu.
    W zasadzie ważne są tylko te dwie kwestie. Informacjami podzielił się ekspert od ogniw pracujący dla Tesli (nie ja). O rzeczach tak oczywistych jak mechaniczne uszkodzenia nawet nie wspominam. Większość praktycznie nie ma znaczenia poza tymi dwoma punktami.

  5. Witam, chciałem zapytać czy do ogniwa 60V 30Ah ładowarka 67.2V 10A jest w tym przypadku dobrym połączeniem?
    Kupiłem skuter elektryczny 6kW ogniwa samsung w zestawie otrzymałem szybką ładowarkę opisana wyżej od nowości na pełnym naładowaniu robiłem 75km po jakimś 6 ładowaniu zasięg spadł do 40km… Czy to jest wina właśnie tej ładowarki?

Dodaj komentarz

Zadzwoń!