Pobrane z Youtube Naprawa Rowerów – Serwis Rowerowy Warszawa | Mechanik do Rowerów z Dojazdem. Profesjonalny serwis rowerowy Serwis e-bike Mobilny Serwis Rowerowy. Naprawa rowerów elektrycznych Warszawa.
Serwis rowerów elektrycznych z opcją door to door. Naprawiamy, serwisujemy, przeglądamy i konserwujemy rowery elektryczne. Warszawa i okolice. Mechanik rowerów elektrycznych z dojazdem.
Related
25 thoughts on “CO ZABIJA BATERIĘ W ROWERZE ELEKTRYCZNYM”
No Lipa z Zimowych tras elektrykiem……. oj te wyanalazki same wady……
Powiedział Pan że dłużej nieużywany rower powinien mieć co jakiś czas doładowaną baterię. Z kolei w wielu publikacjach, czy filmach można znaleźć informację, że nieużywana bateria powinna być rozładowana do zakresu 50 do 30 procent ( i tak też pisze w instrukcji tej baterii). Bo w pełni naładowana bateria ma tendencje do rozjazdu cel. I tego się trzymałem. Więc mam teraz mętlik w głowie. Czy ja psułem baterię w moim rowerze?
Mam od roku (jeszcze na gwarancji) baterię 10,4 Ah i 36 V. Na początku oryginalna ładowarka ładowała ją do 41,8V. A teraz, czyli po roku ładuję ją do 40,4 V. Czy ten spadek jest normalny? Czy powinienem ją reklamować? Za ewentualną odpowiedź pięknie dziękuję. Pozdrawiam.
Z jakiego jest Pan miasta bo wlasniewysiadla mi bateria chyba bo się nie ładuje jestem z tomaszowa Mazowieckiego i w tym mieście jeszcze nie ma specy od elektryków proszę o jakiś kontakt
Polecam ładować metodą 10%/h. Czyli bezpiecznie ale długo. Dostosowujemy moc zasilacza tak, aby na każdą godzinę ładowania, poziom wzrastał o 10% maksymalnie
Kupiłem stary 10 letni holenderski MC multicycle na olx 1,5 roku temu za 1000zł. Początkowo miał 30km zasięgu, prędkość 25km/h na płaskiej powierzchni, po 5 miesiącach codziennej jazdy 10-25km na pełnym wspomaganiu, jak wyjąłem go po ostatniej zimie ku mojemu zdziwieniu zasięg spadł poniżej 20km, a prędkość po płaskim obecnie 20-23km/h. Czy go "zajechałem"? Cały czas jeździłem na pełnym wspomaganiu także pod góre bo kółka w przerzutkach mocno zużyte, bardzo ciężko się "ręcznie" kręci. Regularnie czyściłem tylko łańcuch i koła na których siedzi. Czy silnik który jest w przednim kole należy konserwować? Czy nieszczelne spękane sterowanie wspomaganiem w kierownicy (to pudełko z diodami i przyciskami) może mieć na coś wpływ?
Ciekawy materiał, ale ważne są praktycznie tylko dwie rzeczy (i reszta się o to rozbija (np. pobieranie dużego prądu podnosi temperaturę cel i całego pakietu; ładowanie dużym prądem robi to samo). O jednej z nich chyba nic nie powiedziano, a mianowicie: 1. Nie ładowanie ogniw pod 100%/nie rozładowywanie nadmiernie (najlepiej trzymać to w przedziale 40-85%). Już ładowanie ogniwa do napięcia 4.1V vs 4.2V (spadek zasięgu jest bardzo nieduży, a bardzo mocno wpływamy na zwiększenie ilości cykli) daje drastycznie wymierne korzyści w postaci wydłużenia żywotności ogniw (chodzi tu o "pełne" cykle vs niepełne). Ładowanie do 4,0V już nie jest tak spektakularne w "oszczędzaniu" cykli, ale jak ktoś może to niech ładuje do niższego napięcia. Gdy nie jeździcie w zimie to trzymajcie napięcia cel w okolicach 3,8/3,85V, w temperaturze ok. 10°C. Można sprawdzić okresowo, ale jeśli są to ogniwa dobrej jakości i nie mają wad to nie trzeba będzie ich nawet doładowywać. Nie trzymajcie w pełni naładowanych pakietów (4.2/4.15) jeśli nie jeździcie, tylko rozładujcie do tych 3,8/3,85V. 2. Temperatura ogniw (jest zabójcza dla ogniw litowo-jonowych. Niskie temperatury nie są tak szkodliwe (spada pojemność, ale w miarę ogrzewania sprawność i pojemność ogniwa powraca (jest to proces odwracalny, dochodzi do pewnej degradacji, ale w Polsce to raczej wysoka temperatura jest problemem. Jeśli wyjmujemy rower z ciepłego pomieszczenia i jedziemy to ogniwa same generują ciepło i utrzymują jakąś tam rozsądną temperaturę – byle by nie zostawiać później baterii na długie okresy na mrozie). W przypadku podwyższonych i wysokich temperatur dochodzi do nieodwracalnych procesów degradujących wydajność prądową (rośnie rezystancja wewnętrzna), jak i spada pojemność ogniwa. Dlatego np. katowanie pakietu jest szkodliwe bo powoduje wzrost temperatury. Dlatego też ogniw nie powinno się lutować tylko zgrzewać. Lepiej jest przewymiarować pakiet (dołożyć np. ogniwa w układzie równoległym, żeby móc pobierać mniejszy prąd). Już 35-40°C to nic miłego dla ogniw, ale zdaję sobie sprawę, że to i tak nie zawstydzi zbyt wielu pakietów (w sensie, że mają znacznie wyższe temperatury). 45-50°C i więcej to już ogniwa dostają konkretnie w kość i bardzo szybko degradują dlatego lato np. dla hulajnóg to katorga (pakiet nisko, blisko rozgrzanego asfaltu, obudowa zazwyczaj czarna i szczelna (bardzo utrudnione oddawanie ciepła). Jeśli macie możliwość to róbcie większe pakiety (bardziej wydajne prądowo) niż potrzebujecie. Przy mniejszym poborze prądu utrzymacie niższą temperaturę pakietu. W zasadzie ważne są tylko te dwie kwestie. Informacjami podzielił się ekspert od ogniw pracujący dla Tesli (nie ja). O rzeczach tak oczywistych jak mechaniczne uszkodzenia nawet nie wspominam. Większość praktycznie nie ma znaczenia poza tymi dwoma punktami.
Witam, chciałem zapytać czy do ogniwa 60V 30Ah ładowarka 67.2V 10A jest w tym przypadku dobrym połączeniem? Kupiłem skuter elektryczny 6kW ogniwa samsung w zestawie otrzymałem szybką ładowarkę opisana wyżej od nowości na pełnym naładowaniu robiłem 75km po jakimś 6 ładowaniu zasięg spadł do 40km… Czy to jest wina właśnie tej ładowarki?
No Lipa z Zimowych tras elektrykiem……. oj te wyanalazki same wady……
A ja mam takie nietypowe pytanie – w akumulatorze bidonowym jest czerwony włącznik on / off, w trakcie ładowania powinien być włączony czy wyłączony?
Powiedział Pan że dłużej nieużywany rower powinien mieć co jakiś czas doładowaną baterię. Z kolei w wielu publikacjach, czy filmach można znaleźć informację, że nieużywana bateria powinna być rozładowana do zakresu 50 do 30 procent ( i tak też pisze w instrukcji tej baterii). Bo w pełni naładowana bateria ma tendencje do rozjazdu cel. I tego się trzymałem. Więc mam teraz mętlik w głowie. Czy ja psułem baterię w moim rowerze?
Mam od roku (jeszcze na gwarancji) baterię 10,4 Ah i 36 V. Na początku oryginalna ładowarka ładowała ją do 41,8V. A teraz, czyli po roku ładuję ją do 40,4 V. Czy ten spadek jest normalny? Czy powinienem ją reklamować? Za ewentualną odpowiedź pięknie dziękuję. Pozdrawiam.
git
Z jakiego jest Pan miasta bo wlasniewysiadla mi bateria chyba bo się nie ładuje jestem z tomaszowa Mazowieckiego i w tym mieście jeszcze nie ma specy od elektryków proszę o jakiś kontakt
Czyżby Bikerator był prezentem dla kobiet tego świata?
Dobre informacje 🥸👍
A czy zastanawiałeś się z jakiego powodu szybkie ładowanie degraduje baterię? Może dlatego że szybkie ładowanie podnosi temperaturę ogniw?
Rozjasnil.mi Pan sporo rzeczy . Lapka w gore. Dzieki
Lepiej się slucha na szybkości 1.25
Polecam ładować metodą 10%/h. Czyli bezpiecznie ale długo. Dostosowujemy moc zasilacza tak, aby na każdą godzinę ładowania, poziom wzrastał o 10% maksymalnie
Mądrze mówisz cenne informacje 👍
Robaki zabijają…żrą bez litości.
Witam. Zimą jak przechowywać baterie? Czy w garażu nieogrzewanym?
widać że facet sie zna na elektronice
Fachowe informacje ale podepnij chociaż słuchawki od telefonu z mikrofonem bo dźwięk tragiczny z takiej odległości.
Pozdrawiam
Kupiłem stary 10 letni holenderski MC multicycle na olx 1,5 roku temu za 1000zł. Początkowo miał 30km zasięgu, prędkość 25km/h na płaskiej powierzchni, po 5 miesiącach codziennej jazdy 10-25km na pełnym wspomaganiu, jak wyjąłem go po ostatniej zimie ku mojemu zdziwieniu zasięg spadł poniżej 20km, a prędkość po płaskim obecnie 20-23km/h. Czy go "zajechałem"? Cały czas jeździłem na pełnym wspomaganiu także pod góre bo kółka w przerzutkach mocno zużyte, bardzo ciężko się "ręcznie" kręci. Regularnie czyściłem tylko łańcuch i koła na których siedzi. Czy silnik który jest w przednim kole należy konserwować? Czy nieszczelne spękane sterowanie wspomaganiem w kierownicy (to pudełko z diodami i przyciskami) może mieć na coś wpływ?
Watownica czyli ciężka ręka 🤣
Moja była stara też się rozjechała a jej fagas trafił do celi 😂
Tak samo szybkie ładowarki niszczą baterie w smartfonach
Witam bardzo ciekawy film czy dało by się wysłac do ciebie baterię do naprawy . Pozdrawiam
Ciekawy materiał, ale ważne są praktycznie tylko dwie rzeczy (i reszta się o to rozbija (np. pobieranie dużego prądu podnosi temperaturę cel i całego pakietu; ładowanie dużym prądem robi to samo). O jednej z nich chyba nic nie powiedziano, a mianowicie:
1. Nie ładowanie ogniw pod 100%/nie rozładowywanie nadmiernie (najlepiej trzymać to w przedziale 40-85%). Już ładowanie ogniwa do napięcia 4.1V vs 4.2V (spadek zasięgu jest bardzo nieduży, a bardzo mocno wpływamy na zwiększenie ilości cykli) daje drastycznie wymierne korzyści w postaci wydłużenia żywotności ogniw (chodzi tu o "pełne" cykle vs niepełne). Ładowanie do 4,0V już nie jest tak spektakularne w "oszczędzaniu" cykli, ale jak ktoś może to niech ładuje do niższego napięcia. Gdy nie jeździcie w zimie to trzymajcie napięcia cel w okolicach 3,8/3,85V, w temperaturze ok. 10°C. Można sprawdzić okresowo, ale jeśli są to ogniwa dobrej jakości i nie mają wad to nie trzeba będzie ich nawet doładowywać. Nie trzymajcie w pełni naładowanych pakietów (4.2/4.15) jeśli nie jeździcie, tylko rozładujcie do tych 3,8/3,85V.
2. Temperatura ogniw (jest zabójcza dla ogniw litowo-jonowych. Niskie temperatury nie są tak szkodliwe (spada pojemność, ale w miarę ogrzewania sprawność i pojemność ogniwa powraca (jest to proces odwracalny, dochodzi do pewnej degradacji, ale w Polsce to raczej wysoka temperatura jest problemem. Jeśli wyjmujemy rower z ciepłego pomieszczenia i jedziemy to ogniwa same generują ciepło i utrzymują jakąś tam rozsądną temperaturę – byle by nie zostawiać później baterii na długie okresy na mrozie). W przypadku podwyższonych i wysokich temperatur dochodzi do nieodwracalnych procesów degradujących wydajność prądową (rośnie rezystancja wewnętrzna), jak i spada pojemność ogniwa. Dlatego np. katowanie pakietu jest szkodliwe bo powoduje wzrost temperatury. Dlatego też ogniw nie powinno się lutować tylko zgrzewać. Lepiej jest przewymiarować pakiet (dołożyć np. ogniwa w układzie równoległym, żeby móc pobierać mniejszy prąd). Już 35-40°C to nic miłego dla ogniw, ale zdaję sobie sprawę, że to i tak nie zawstydzi zbyt wielu pakietów (w sensie, że mają znacznie wyższe temperatury). 45-50°C i więcej to już ogniwa dostają konkretnie w kość i bardzo szybko degradują dlatego lato np. dla hulajnóg to katorga (pakiet nisko, blisko rozgrzanego asfaltu, obudowa zazwyczaj czarna i szczelna (bardzo utrudnione oddawanie ciepła). Jeśli macie możliwość to róbcie większe pakiety (bardziej wydajne prądowo) niż potrzebujecie. Przy mniejszym poborze prądu utrzymacie niższą temperaturę pakietu.
W zasadzie ważne są tylko te dwie kwestie. Informacjami podzielił się ekspert od ogniw pracujący dla Tesli (nie ja). O rzeczach tak oczywistych jak mechaniczne uszkodzenia nawet nie wspominam. Większość praktycznie nie ma znaczenia poza tymi dwoma punktami.
Super😉
Tego sie nie da ogladac….masakra
Witam, chciałem zapytać czy do ogniwa 60V 30Ah ładowarka 67.2V 10A jest w tym przypadku dobrym połączeniem?
Kupiłem skuter elektryczny 6kW ogniwa samsung w zestawie otrzymałem szybką ładowarkę opisana wyżej od nowości na pełnym naładowaniu robiłem 75km po jakimś 6 ładowaniu zasięg spadł do 40km… Czy to jest wina właśnie tej ładowarki?