Chcesz mnie wesprzeć? 🛍 Kup sobie coś na Prawie.PRO: https://Prawie.PRO
📸 Mój Instagram: https://www.instagram.com/prawie_pro/
📸 Facebook: https://www.facebook.com/leszekprawiepro/
🎧Spotify (podcast): https://open.spotify.com/show/0gM6UFkgXQV5XFf9yy1EBo
🚲Strava: https://www.strava.com/athletes/17236526
🏆 Team: https://www.strava.com/clubs/prawiepro
Kontakt: leszek@prawie.pro
#kolarstwo #cycling #prawiepro #triathlon #zwift #odchudzanie
Jak szkoli się najlepszych mechaników rowerowych w Polsce? Wizyta w Centrum Szkoleń Shimano
Pobrane z Youtube Naprawa Rowerów – Konserwacja i Naprawa Rowerów – Najlepszy Sklep Rowerowy w Warszawie | Dojeżdżający do pracy, który pracuje jako mechanik rowerowy. Fachowa konserwacja i naprawa rowerów. Serwis rowerów elektrycznych. Mobilny Serwis Rowerowy. Najlepszy serwis rowerów elektrycznych w Warszawie.
Osoba, która dojeżdża do pracy, a także pracuje jako naprawa rowerów. Rowery są poddawane specjalistycznym pracom konserwacyjnym i naprawczym. Serwis rowerów elektrycznych. Mobilny Serwis Rowerowy. Największy serwis rowerów elektrycznych w całej Warszawie.
Danie klientom możliwości dostarczenia ich rowerów elektrycznych bezpośrednio pod ich drzwi. Oferujemy konserwację rowerów elektrycznych, a także naprawy, serwis i ocenę rowerów naszych klientów. Pod uwagę wzięto Warszawę i tereny bezpośrednio ją otaczające. Mechanik z uprawnieniami, który specjalizuje się w rowerach elektrycznych. Zapewnienie alternatywy dla usługi roweru elektrycznego „od drzwi do drzwi”. Zajmujemy się konserwacją, naprawą, serwisem i przeglądami rowerów elektrycznych. Warszawa i tereny bezpośrednio ją otaczające. Mechanik z uprawnieniami specjalizujący się w rowerach elektrycznych. Serwis Rowerowy Warszawa | Mechanik do Rowerów z Dojazdem. Profesjonalny serwis rowerowy Serwis e-bike Mobilny Serwis Rowerowy. Naprawa rowerów elektrycznych Warszawa.
Serwis rowerów elektrycznych z opcją door to door. Naprawiamy, serwisujemy, przeglądamy i konserwujemy rowery elektryczne. Warszawa i okolice. Mechanik rowerów elektrycznych z dojazdem. Mechanik rowerowy, który również dojeżdża do pracy w najlepszym warszawskim warsztacie rowerowym. Rowery są fachowo serwisowane i naprawiane. Wypożyczalnia rowerów elektrycznych. Usługa transportu rowerów. Najlepsze miejsce na naprawę Twojego roweru elektrycznego w Warszawie.
Osoba, która dojeżdża do pracy rowerem i zarabia na życie naprawiając rowery. Profesjonalny serwis i naprawy są dostępne dla rowerów. Wypożyczanie rowerów elektrycznych. Wygoda mobilnego sklepu rowerowego. To czołowy warszawski serwis rowerów elektrycznych.
Klienci mogą otrzymać swoje nowe rowery elektryczne prosto pod drzwi. Oprócz naprawy, serwisowania i oceny rowerów naszych klientów zapewniamy również konserwację rowerów elektrycznych. Pod uwagę wzięto miasto Warszawa i najbliższe okolice. Technik z uprawnieniami specjalizujący się w motocyklach elektrycznych. Oferuje wygodną alternatywę dla konwencjonalnej dostawy rowerów elektrycznych. Zajmujemy się tuningiem, naprawami, serwisowaniem, przeglądami i ocenami rowerów elektrycznych. Stolica Polski i jej okolice. Ekspert, uprzywilejowany mechanik, który koncentruje się na motocyklach elektrycznych.
Related
38 thoughts on “Jak szkoli się najlepszych mechaników rowerowych w Polsce? Wizyta w Centrum Szkoleń Shimano”
Ciekawy odcinek. Fajnie pokazane zaplecze jakim dysponuje Shimano. Nie mniej jednak wychodzę z założenia starej szkoły naszych dziadków że należy mieć wiedzę z obsługi i serwisowania urządzenia z którego się korzysta. Oczywiście nie wszystko da się samemu zrobić z prozaicznego powodu tj. Braku narzędzia a sam jego koszt jest na tyle wysoki że lepiej oddać na tą jednorazowa usługę sprzęt do serwisu. Kolejnym aspektem który pokazuje że warto coś umieć i zrobić samemu są terminy i ceny w serwisach. Uczciwie można powiedzieć że serwisowanie samochodu aktualnie taniej wychodzi niż roweru… Do tego jak jest się zielonym to byle awaria w trasie i wycieczka zepsuta a jak się coś wie to sobie w 90% przypadków jakoś człowiek poradzi i wykona założony plan.
Leszku fajnie było by gdybyś zrobił materiał o tym czy różni się taki rower od zwykłego codziennego zwykłego użytku. Dla takich osób które Kochają jeździć i chciały by wejść na coś bardziej profesjonal, ale totalnie nie wiedzą czego mają się o takiego roweru spodziewać. Pozdrawiam ✌️
Trochę to smutne, że rowery stają się coraz bardziej skomplikowane i niedługo, podobnie jak z autami, nie da się go naprawić bez podpięcia komputera w autoryzowanym serwisie
Trochę przeraził mnie ten rower ze złączem diagnostycznym do podłączenia pod komputer. Nie miałem pojęcia, że technologia w rowerach poszła tak bardzo do przodu. Ja natomiast, jako amator, zostaję przy swoim prostym mechanicznym KTM Ultra Flite, którego bez problemu serwisuje sobie sam 🙂
Bardzo piękny przekaz, ale mało realny niestety. To nie wina autora. Większość kolarzy nie ma po prostu dostępu do dobrego serwisu, a sygnowany Shimano to nie wiem czy nawet w Katowicach jest. W każdym razie serwisy są w sezonie zawalone pracą. Braki specjalistów prawie jak w NFZ. W tym sezonie sklepy postawiły na sprzedaż i przeglądy gwarancyjne. W niektórych punktach serwisy były zamknięte dla innych rowerów… Dlatego nie przekreślam nowych technologii, ale część z nich moim zdaniem więcej utrudnia niż rozwiązuje. Poza tym jaką mam gwarancję, że mechanik posiada te wszystkie narzędzia…
No, fajny odcinek. Tylko, że w momencie, gdy prosty sprzęt, jakim z definicji jest rower, zamiast dawać prostą radość z jazdy staje się skomplikowany i drogi w obsłudze jak motocykl, to ja wolę motocykl. Bo wychodzi, że zamiast rower dla mnie, to ja jestem dla roweru. To wprost zmierza do tego poziomu absurdu, że wkrótce buty będą tak zaawansowane, że trzeba będzie szkolić szewców w mechanice i elektronice a użytkowników w rodzaju i ilości kroków, które mogą zrobić w danym modelu buta. Pod kontrolą dedykowanej aplikacji, oczywiście.
Z chęcią oddawałbym rower do serwisu, ale niestety doświadczenie nauczyło mnie, że prawie za każdym razem musiałem poprawiać po kimś. To przerzutki wyregulowane, ale jednak ociera. To klocki wymienione, ale ocierają o tarcze albo łańcuch wymieniony i oczywiście pozostawiony w tym magazynowym, lepkim smarze. Jedyne co póki zostawiam serwisowi to centrowanie koła. Dodatkowo staram się wszystko zrobić zimą. Na spokojnie,jest czas można zamówić części, bo potem wariactwo jest w serwisach.
Ja bym takiek szkolenie chętnie zrobił zawsze coś nowego bym popatrzył. Moje rowery sam naprawiam i klientów 😉 Szkoda że Katalog Oryginalnych Części Serwisowych 2021 i Komponenty Rowerowe Katalog Handlowy i Techniczny nie jest osiagany dla nas…
,,Po co siedzieć naprawiać rower w sobotę skoro można by jeździć ,, Wlasnie po to naprawić samemu ,żeby jeździć a nie szczególnie w sezonie rower stał w serwisie 2-3tygodnie .
Wolę sam serwisować swój rower niż poprawiać po mechanikach. Jest mnóstwo informacji w Internecie. Cena narzędzi szybko się zwraca, jeśli porównać do ceny usługi.
Czy ktos z shimano moze napisac jak cofnac klocki w zacisku szosowym w nowych seriach 80×0 70×0 itd aby nie stalo sie tak jak tu? https://youtu.be/Bt4qo5xg6kQ Czy wystarczy odkrecic odpowietrznik klamki czy lepiej odkrecic odpowietrznik zacisku.
Ja cały czas sam serwisuję rower i póki co nie wyobrażam sobie inaczej. Nie chodzi nawet o $, ale przede wszystkim wiem czego używam (wszystkie smary itd wysokiej jakości), wszystko dopieszczone i bez czekania na termin w serwisie. W sezonie zero stresu z terminami. Większość rzeczy da się przeserwisować w trakcie filmu. Brak czasu to tylko wymówka "zagonionych" osób którzy siedzą 2-3h na mediach społecznościowych i tak tracą swój czas;)
Ten samozachwyt Shimano, że ich produkty są super, a najsłabszym ogniwem jest użytkownik lub serwisant 🤔😆. Nie zgodzę się z tym bo niestety Shimano z jakością też się robi coraz słabsze. Pozdrower✌️😁
No pacz pan jaki ten Tadej Pogačar i Richard Carapaz tępi chyba nie byli u pana na kursie 😉 Na Tour de France na wszystkich etapach górskich zmienili rower na taki z hamulcami szczękowymi tak jak i na olimpiadzie. Porozmawiaj panie Leszku z kolarzami z Pro to Ci nieoficjalnie powiedzą co myślą na temat hamulcy tarczowych w "szosie" szczególnie w górach. Na tarczówkach jeżdżą Ci co muszą bo taki wymóg sponsora i oficjalnie nic innego powiedzieć nie mogą
Mam nadzieję, że obok coraz bardziej zaawansowanych rowerów będą dalej produkowane nazwijmy to te przystępne technologicznie dla każdego zjadacza chleba. Rozwój jest potrzebny i nieunikniony, lecz osobiście wolałbym sam w razie czego coś wymienić w rowerze z pomocą ewentualnie poradnika, nie musząc zostawiać sprzętu na długi czas w szczycie sezonu. Tym bardziej, że po prostu lubię sobie pogrzebać i ubrudzić ;).
No właśnie – gdzie można zrobić kurs mechanika, taki konkretny 😀 ?? Chciałbym otworzyć serwis, ale no jeszcze aż taki as mechaniczny nie jestem żęby się podpisać pod dobrą robotą 🙂
,,Po co siedzieć naprawiać rower w sobotę skoro można by jeździć ,,
Otóż odpowiedź jest prosta ,mi grzebanie przy rowerze daje podobną ilość satysfakcji jak i jazda
Co do błędów , no się zdążają historia: Wpadłem na pomysł żeby wycentrować koło ( robiłem to trzeci raz w życiu ) i po skończonej robocie uznałem że szprychy są trochę za bardzo napięte więc poluzowałem wszystkie szprychy o 1/8 obrotu
Po danej czynności chciałem sprawdzić czy koło jest finalnie proste zakręciłem i się nie kręci całe koło się zbliżyło do lewej strony , załamany patrzę co się stało i dochodzi do mnie wniosek otóż :
Po stronie napędowej jest 16 szprych , po nie napędowej 8 poluzowanie ich wszytskich o tą samą wartość dało mi kolejne 2 godziny zabawy Fajnie się dowiedzieć że shimano robi takie kursy
Ciekawy odcinek. Fajnie pokazane zaplecze jakim dysponuje Shimano. Nie mniej jednak wychodzę z założenia starej szkoły naszych dziadków że należy mieć wiedzę z obsługi i serwisowania urządzenia z którego się korzysta. Oczywiście nie wszystko da się samemu zrobić z prozaicznego powodu tj. Braku narzędzia a sam jego koszt jest na tyle wysoki że lepiej oddać na tą jednorazowa usługę sprzęt do serwisu. Kolejnym aspektem który pokazuje że warto coś umieć i zrobić samemu są terminy i ceny w serwisach. Uczciwie można powiedzieć że serwisowanie samochodu aktualnie taniej wychodzi niż roweru… Do tego jak jest się zielonym to byle awaria w trasie i wycieczka zepsuta a jak się coś wie to sobie w 90% przypadków jakoś człowiek poradzi i wykona założony plan.
Najlepiej jak się samemu siebie wychwala.
Leszku fajnie było by gdybyś zrobił materiał o tym czy różni się taki rower od zwykłego codziennego zwykłego użytku. Dla takich osób które Kochają jeździć i chciały by wejść na coś bardziej profesjonal, ale totalnie nie wiedzą czego mają się o takiego roweru spodziewać. Pozdrawiam ✌️
Trochę to smutne, że rowery stają się coraz bardziej skomplikowane i niedługo, podobnie jak z autami, nie da się go naprawić bez podpięcia komputera w autoryzowanym serwisie
Trochę przeraził mnie ten rower ze złączem diagnostycznym do podłączenia pod komputer. Nie miałem pojęcia, że technologia w rowerach poszła tak bardzo do przodu. Ja natomiast, jako amator, zostaję przy swoim prostym mechanicznym KTM Ultra Flite, którego bez problemu serwisuje sobie sam 🙂
Bardzo piękny przekaz, ale mało realny niestety. To nie wina autora. Większość kolarzy nie ma po prostu dostępu do dobrego serwisu, a sygnowany Shimano to nie wiem czy nawet w Katowicach jest.
W każdym razie serwisy są w sezonie zawalone pracą. Braki specjalistów prawie jak w NFZ.
W tym sezonie sklepy postawiły na sprzedaż i przeglądy gwarancyjne. W niektórych punktach serwisy były zamknięte dla innych rowerów… Dlatego nie przekreślam nowych technologii, ale część z nich moim zdaniem więcej utrudnia niż rozwiązuje.
Poza tym jaką mam gwarancję, że mechanik posiada te wszystkie narzędzia…
No, fajny odcinek. Tylko, że w momencie, gdy prosty sprzęt, jakim z definicji jest rower, zamiast dawać prostą radość z jazdy staje się skomplikowany i drogi w obsłudze jak motocykl, to ja wolę motocykl. Bo wychodzi, że zamiast rower dla mnie, to ja jestem dla roweru. To wprost zmierza do tego poziomu absurdu, że wkrótce buty będą tak zaawansowane, że trzeba będzie szkolić szewców w mechanice i elektronice a użytkowników w rodzaju i ilości kroków, które mogą zrobić w danym modelu buta. Pod kontrolą dedykowanej aplikacji, oczywiście.
<3
Dasz mi adres do twojego eksperta od wlosow? Chce komus zrobic psikusa.
Szczególnie będzie zadowolony z hamulców hydraulicznych jak mu będą dzwoniły cały czas i ocierały o klocki xD
Niedługo z rowerem jak z autem – bez podpięcia do komputera nic nie zrobisz.
Z chęcią oddawałbym rower do serwisu, ale niestety doświadczenie nauczyło mnie, że prawie za każdym razem musiałem poprawiać po kimś. To przerzutki wyregulowane, ale jednak ociera. To klocki wymienione, ale ocierają o tarcze albo łańcuch wymieniony i oczywiście pozostawiony w tym magazynowym, lepkim smarze. Jedyne co póki zostawiam serwisowi to centrowanie koła. Dodatkowo staram się wszystko zrobić zimą. Na spokojnie,jest czas można zamówić części, bo potem wariactwo jest w serwisach.
Ja bym takiek szkolenie chętnie zrobił zawsze coś nowego bym popatrzył. Moje rowery sam naprawiam i klientów 😉 Szkoda że Katalog Oryginalnych Części Serwisowych 2021 i Komponenty Rowerowe Katalog Handlowy i Techniczny nie jest osiagany dla nas…
1:16 Leszek nie marszcz się tak! 😀
3:15 kozak ten podnośnik
Leszek, fryzjer się o Ciebie pytał 😜
można zakładać np. łańcuch KMC, który zawsze jest dwustronny 😋
Szkoda, że więcej nie pokazaliście części i nie poopowiadaliscie o nich
Może by tak Shimano pomyślało nad zwiększeniem dostępności części bo jak na razie jest jedną wielką lipa, a może topola dramat
,,Po co siedzieć naprawiać rower w sobotę skoro można by jeździć ,,
Wlasnie po to naprawić samemu ,żeby jeździć a nie szczególnie w sezonie rower stał w serwisie 2-3tygodnie .
Spoko ziomek!!
Fajny odcinek! Super się oglądało, sama racja.
Jestem.Pozdrawiam🙂
Lubię sobie rotować oponami, nawinąć owijkę czy wyregulować hamulce. Ale już regulacja przerzutki czy centrowanie koła to już poza moja cierpliwość 😀
Spoko filmik. Nie widziałem że są takie centra szkoleniowe. Czy Sram ma podobne?
4:15
E-po Polsku
Bike po Angielsku
Więc mówimy e- bajków 🤗
Wolę sam serwisować swój rower niż poprawiać po mechanikach. Jest mnóstwo informacji w Internecie. Cena narzędzi szybko się zwraca, jeśli porównać do ceny usługi.
Gitt! Gdyby nie ty nie byloby takich filmików jak ten czy z Przasnysza.
Pozdro!
Czy ktos z shimano moze napisac jak cofnac klocki w zacisku szosowym w nowych seriach 80×0 70×0 itd aby nie stalo sie tak jak tu? https://youtu.be/Bt4qo5xg6kQ
Czy wystarczy odkrecic odpowietrznik klamki czy lepiej odkrecic odpowietrznik zacisku.
Gorzej jak się nie ma pod ręką fachowca, wtedy w grę wchodzi tylko YT i całkiem spoko zrobiona dokumentacja Shimano 😉
Ja cały czas sam serwisuję rower i póki co nie wyobrażam sobie inaczej. Nie chodzi nawet o $, ale przede wszystkim wiem czego używam (wszystkie smary itd wysokiej jakości), wszystko dopieszczone i bez czekania na termin w serwisie. W sezonie zero stresu z terminami. Większość rzeczy da się przeserwisować w trakcie filmu. Brak czasu to tylko wymówka "zagonionych" osób którzy siedzą 2-3h na mediach społecznościowych i tak tracą swój czas;)
Ten samozachwyt Shimano, że ich produkty są super, a najsłabszym ogniwem jest użytkownik lub serwisant 🤔😆. Nie zgodzę się z tym bo niestety Shimano z jakością też się robi coraz słabsze. Pozdrower✌️😁
No pacz pan jaki ten Tadej Pogačar i Richard Carapaz tępi chyba nie byli u pana na kursie 😉 Na Tour de France na wszystkich etapach górskich zmienili rower na taki z hamulcami szczękowymi tak jak i na olimpiadzie. Porozmawiaj panie Leszku z kolarzami z Pro to Ci nieoficjalnie powiedzą co myślą na temat hamulcy tarczowych w "szosie" szczególnie w górach. Na tarczówkach jeżdżą Ci co muszą bo taki wymóg sponsora i oficjalnie nic innego powiedzieć nie mogą
Mam nadzieję, że obok coraz bardziej zaawansowanych rowerów będą dalej produkowane nazwijmy to te przystępne technologicznie dla każdego zjadacza chleba. Rozwój jest potrzebny i nieunikniony, lecz osobiście wolałbym sam w razie czego coś wymienić w rowerze z pomocą ewentualnie poradnika, nie musząc zostawiać sprzętu na długi czas w szczycie sezonu. Tym bardziej, że po prostu lubię sobie pogrzebać i ubrudzić ;).
No właśnie – gdzie można zrobić kurs mechanika, taki konkretny 😀 ?? Chciałbym otworzyć serwis, ale no jeszcze aż taki as mechaniczny nie jestem żęby się podpisać pod dobrą robotą 🙂
Cholera, Leszek, jak ja cię ostatnio oglądałem… Teraz wyglądasz jak więzień jakiś, taki wychudzony 😉
Na razie swój rower jestem w stanie serwisować sam. Trek Domane SL 4 z 2020r. Przejechane 22K wymiana 2 łożysk. Jako emeryt mam czas.
,,Po co siedzieć naprawiać rower w sobotę skoro można by jeździć ,,
Otóż odpowiedź jest prosta ,mi grzebanie przy rowerze daje podobną ilość satysfakcji jak i jazda
Co do błędów , no się zdążają historia:
Wpadłem na pomysł żeby wycentrować koło ( robiłem to trzeci raz w życiu ) i po skończonej robocie uznałem że szprychy są trochę za bardzo napięte więc poluzowałem wszystkie szprychy o 1/8 obrotu
Po danej czynności chciałem sprawdzić czy koło jest finalnie proste zakręciłem i się nie kręci całe koło się zbliżyło do lewej strony , załamany patrzę co się stało i dochodzi do mnie wniosek otóż :
Po stronie napędowej jest 16 szprych , po nie napędowej 8 poluzowanie ich wszytskich o tą samą wartość dało mi kolejne 2 godziny zabawy
Fajnie się dowiedzieć że shimano robi takie kursy
Pozdrawiam